Huolehdi blogin CRM kuntoon näppärien vinkkien avulla!

Jos blogisi työllistää useita ihmisiä tai sillä on runsas määrä erilaisia yhteistyökumppaneita ja sidosryhmiä, kannattaa ehdottomasti laittaa blogin CRM kuntoon! Hyvin hoidettu CRM on nimittäin oivallinen kilpailuvaltti, joka auttaa bloggaajaa ottamaan asiakkaansa entistäkin paremmin huomioon ja kohtelemaan heitä arvoisellaan tavalla, kuin kuninkaita! Löydät tästä artikkelista näppäriä vinkkejä, joiden avulla bloggari voi ottaa blogin CRM:n haltuun!

Mikä ihmeen CRM?

Ennen CRM:n haltuunottoa on tietysti hyvä tietää, mikä CRM on ja miksi se on ammattimaiselle bloggaajalle niin kovin tärkeä työkalu. Lyhyesti sanottuna CRM viittaa järjestelmään, jonka avulla huolehditaan yrityksen, kuten ammattimaisen blogin, asiakkaista ja muista sidosryhmistä. Usein crm järjestelmä onkin käännetty suomeksi asiakkuudenhallintajärjestelmäksi.

Lyhyt termi CRM tulee sanoista Customer Relationship Management ja sillä viitataan järjestelmään, jonka avulla yritys luo entistä vahvemmat suhteet asiakkaisiinsa ja pitää heidät entistä tyytyväisempinä. Asiakassuhteiden hallinta ei ole aivan yksinkertaista, etenkin, jos näitä suhteita pitää ylläpitää useita, ja kyse onkin aktiivisesta ja melko haastavasta työstä.

Miten CRM voi auttaa bloggaria?

Bloggarin kohdalla asiakkaat saattavat olla esimerkiksi erilaisia yrityksiä, jotka haluavat tehdä bloggaajan kanssa sisältömarkkinointia tuoden näin esiin yrityksensä tuotteita tai palveluita blogin lukijoille. Kyse voi olla joko lyhyt- tai pitkäaikaisesta yhteistyöstä ja tällaisia yhteistöitä voi olla jopa useita viikossa. Etenkin suositun blogin kannattaakin panostaa näppärään CRM-järjestelmään, sillä se auttaa säästämään sekä bloggarin aikaa, vaivaa että rahaa vähentäen hänen kiireisen arkensa sisältämää stressiä.

Oikein valittu, laadukas CRM sisältää IT-tuen, jonka avulla asiakastietojen hallinta on täydellisesti bloggarin hallussa. Sen avulla bloggari voi myös tehdä asiakastutkimuksia sekä luoda blogilleen sopivia markkinointi- ja myyntistrategioita. CRM voi auttaa myös luomaan entistä sujuvampia ratkaisuja erilaisten analyysien laatimiseen sekä asiakastuen sujuvoittamiseen.

Kaiken tämän taustalla on tavoite pitää blogin asiakkaat mahdollisimman tyytyväisinä. Tämä koskee niin blogin lukijoita kuin muitakin yhteistyökumppaneita. Bloggarin ei nimittäin kannata koskaan unohtaa, että vaikka blogin lukijat eivät maksaisikaan mitään blogin lukemisesta, ovat he silti aina se tärkeä kohderyhmä, jonka vuoksi yritykset ovat kiinnostuneita tekemään yhteistyötä juuri tässä blogissa. Sisällön merkitystä lukijakunnan kasvattamisessa ja sitoutumisessa ei voidakaan liikaa korostaa! Tästä syystä onkin erityisen tärkeää pystyä analysoimaan myös lukijoiden tyytyväisyyttä, tai tyytymättömyyttä, blogin sisältöön, ja tässäkin CRM voi auttaa bloggaajaa.

On tärkeää, että asiakkaat ovat tyytyväisiä blogiin ja sen kautta tehtyihin yhteistyökuvioihin, minkä vuoksi on myös erityisen tärkeää seurata, kuinka yhteistyökuviot ovat sujuneet ja kuinka blogin lukijat ovat sitoutuneet seuraamaan blogia. Hyvä sisältö auttaa levittämään tietoa blogista kulovalkean tavoin!

Mistä löydän blogille sopivan CRM-järjestelmän?

Jos etsit blogillesi hyvää CRM-järjestelmää, kannattaa tutustua Lime Technologies -sivustoon. Lime Technologies lupaa hoitaa CRM:n kuntoon aivan omalla twistillään ja tarjoaa myös ammattimaisille blogeille sopivat CRM-ratkaisut helpottamaan bloggaaja-yrittäjän arkea! Yrityksen tavoitteena on tarjota erityisen käyttäjäystävällinen CRM-järjestelmä, joten järjestelmän käyttäminen on yksinkertaista, vaikka CRM olisikin sinulle uusi juttu. Ei olekaan ihme, että Lime Technologies on yksi Pohjoismaiden arvostetuimmista CRM-järjestelmien toimittajista. Tutustu siis nyt yrityksen tarjoamiin mahdollisuuksiin ja ota CRM haltuun!

magazine-elite